Специальности магистратуры

Специальность 7-06-0312-02 "Коммуникации"

 

Специальность 7-06-0312-02 "Коммуникации", профилизация Медиаисследования и социальная аналитика.

Магистерская программа направлена на получение как фундаментальной подготовки в области социальной аналитики, так и навыков медиаисследований и иноязычной профессиональной коммуникации.

 

В результате освоения магистерской программы выпускники приобретают компетенции в следующих видах деятельности:

  • научно-исследовательской;
  • аналитической;
  • организационно-управленческой;
  • педагогической.

 

Сферами профессиональной деятельности и местами трудоустройства магистров являются:

  • учреждения высшего образования;
  • профильные научно-исследовательские институты и центры;
  • аналитические центры;
  • институты СМИ;
  • консалтинговые, маркетинговые, PR- и рекламные агентства;
  • республиканские унитарные предприятия;
  • предприятия и организации малого бизнеса, осуществляющие инновационную деятельность.

 

Speciality: 1-23 80 11 Communications. Profiling: Social Communication Research (для иностранных абитуриентов)

The Master program is aimed at obtaining both fundamental training in the field of social analytics, and the skills of researching social communication. As a result of mastering the master's program, graduates acquire the following universal competencies:

  • to be able to apply scientific cognition (analysis, comparison, systematization, abstraction, modelling, data authenticity checking, decision-making etc.) in independent research activity, to generate and realize innovative ideas.
  • to use a foreign language for communication in interdisciplinary and scientific environment, in various formats of international cooperation, scientific research and innovative activity.
  • to master the methodology of scientific cognition, to be able to analyse and evaluate the content and level of philosophic and methodological issue while solving the tasks related to scientific research and innovative activity.
  • to be able to use communication theories while solving everyday tasks.
  • to have skills of using the contemporary information technologies for solving scientific research and innovative tasks.
  • to be able to perform pedagogical activity in education establishments, master and implement efficient education and information and communication technologies and pedagogical innovations.

The spheres of professional activity and places of employment of masters are:

  • institutions of higher education;
  • specialized research institutes and centers;
  • -analytical centers;
  • media institutions;
  • consulting, marketing, PR and advertising agencies;
  • enterprises and organizations of small business that carry out innovative activity.